În acest articol, voi prezenta care sunt elementele obligatorii şi cum se completează corect un ordin de deplasare. Informaţii despre delegare şi plafoane de deductibilitate găsiţi aici.
Ordinul de
deplasare este un formular tipizat care se achizitionează de la librării. Se
găseşte într-un format A5, faţă- verso.
Ordinul de
deplasare se completează în cazul în care angajatul unităţii este delegat la o
altă unitate pentru probeleme de colaborare, cercetare de piată, depunere
documente etc.
Pe
prima pagină a delegaţiei se completează următoarele informaţii:
-În stânga sus se
completează numele unităţii care deleagă angajatul
-Se completează numărul delegaţiei
-Numele
angajatului delegat
-Funcţia deţinută în entitate
-Scopul delegării
(exemplu: probeleme de colaborare, depunere documente, consultanţă la sediul
clientului, etc.)
-Trebuie
specificată unitatea la care s-a făcut delegarea şi localitatea
-Durata
deplasării (de la prima zi până la ultima zi)
-Trebuie
completată datele din BI sau CI a angajatului (seria şi numărul de buletin)
-Se ştampilează cu ştampila unităţii care deleagă angajatul şi se semnează de un reprezentant
legal
-Se completează data la care se depune delegaţia.
-În una sau mai
multe dintre cele patru căsuţe se ştampilează de către entitatea la care s-a
făcut delegarea (în caz că este vorba de delegaţie în străinătate, şi nu puteţi
face rost de ştampila unităţii la care s-a făcut delegarea, se acceptă şi ştampila hotelului, sau a unei benzinării din localitatea la care s-a făcut
delegarea).
Pe a doua pagină a delegaţiei se completează următoarele informaţii:
-În stânga sus se
completează ziua şi ora plecării în delegaţie
-Se completează ziua şi ora sosirii
-Data depunerii
decontului va fi ziua în care se predă decontul departamentului
financiar-contabil şi se decontează cheltuielile.
-În partea de
dreapta sus se completează doar în cazul în care s-a primit avans la plecare în delegaţie sau în caz că s-a primit avans în timp ce angajatul s-a aflat în
delegaţie (de exemplu s-a virat bani de pe contul bancar a firmei în contul
bancar al angajatului delegat)
-În prima coloană din tabel se completează felul actului şi emitentul (în caz de bon fiscal se
trece BF iar în caz de chitanţă se trece CH) şi se completează numele firmei
emitente a cheltuielii.
Atenţie!! Dacă este vorba de cheltuială care apare pe o factură ce se chită cu o chitanţă sau un bon fiscal, se
trece şi factura şi chitanţa, doar că, cheltuiala se înregistreaza DOAR O
SINGURÂ DATÂ, atunci când se înregistrează chitanţa (pentru că factura vă informează că aveţi o datorie, în timp ce chitanţa reprezintă stingerea
datorieri faţă de Dvs.).
-În a doua
coloană se completează numărul şi data actului
-În a treia
coloană se completează suma cheltuielii
-În final trebuie
adunată suma cheltuilelilor şi completată totalul cheltuielilor efectuate în
delegaţie.
Notă: Toate
documentele care apar în tabelul delegaţiei trebuie ataşate ordinului de
delegaţie.
FINANCIAR PRESS: OFERIM SERVICII DE CONSULTANTA / CONTABILITATE / SALARIZARE - RESURSE UMANE, CONSULTANTA IN VEDEREA CERTIFICARII UNUI SISTEM DE MANAGEMENT: AL CALITATII (ISO 9001), DE MEDIU (ISO 14001), AL SANATATII SI SECURITATII OCUPATIONALE (ISO 18001) PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE APASATI AICI.
FINANCIAR PRESS: OFERIM SERVICII DE CONSULTANTA / CONTABILITATE / SALARIZARE - RESURSE UMANE, CONSULTANTA IN VEDEREA CERTIFICARII UNUI SISTEM DE MANAGEMENT: AL CALITATII (ISO 9001), DE MEDIU (ISO 14001), AL SANATATII SI SECURITATII OCUPATIONALE (ISO 18001) PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE APASATI AICI.
S.A
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu