joi, 19 martie 2015

REGISTRU DE CASĂ | GHID DE ÎNTOCMIRE, ELEMENTE OBLIGATORII

În acest articol, voi prezenta care sunt elementele obligatorii şi cum se completează corect registrul de casă. 



Registrul de casă trebuie completat în fiecare zi de companii. Registrul de casă este un formular tipizat care se poate achiziţiona de la papetării, dar se pot lista şi din programe de contabilitate sau se poate edita şi completa într-un format word, excel. 

Pe formular trebuie să apară numele firmei, ziua pentru care se completează registrul şi soldul iniţial, care este egală cu soldul final din ziua precedentă, operatiunile cu numerar care au avut  loc în ziua raportării şi soldul final al zilei.

Toate operaţiunile trebuie numerotate de la 1, iar numerele trebuie să meargă în mod crescător în continuare. 

Registrul de casă se completează cu toate operaţiunile cu numer din ziua respectivă (atât cu încasări cât şi cu platile efectuate în numerar). Trebuie specificată felul şi numărul actului cu care s-a făcut operaţiunile respective, prin urmare se trece "ch" pentru chitanţă şi numărul acesteia, "bf" pentru bon fiscal şi numărul acesteia, respectiv, dacă unitatea este dotată cu casă de marcat, la finalul zilei se scoate raportul zilnic (numit "z"), iar în cazul acesta se trece "z" şi numărul acesteia. 

După ce, registrul de casă a fost completată cu toate operaţiunile efectuate în ziua la care se face referire, se calculează soldul final al zilei prin formula simpla: 
SOLDUL FINAL AL ZILEI = SOLD INIŢIAL + VENITURILE ZILEI - CHELTUIELILE ZILEI 

*Este foarte important, faptul că soldul casei nu poate fi niciodată negativ, în cel mai rău caz, soldul casei la finalul zilei trebuie să fie pe 0. În caz că sunt cheltuieli şi nu sunt venituri care să le acopere, se face creditare a firmei de către administrator, căruia i se va restituii banii atunci când în casă vor fi bani suficienţi. Această operaţiune se va contabiliza astfel: 

Nr. Ctr.: (numărul care urmează)
Felul actului: DI (dispoziţie de încasare)
Numărul actului: (numărul care urmează pentru ca şi dispoziţiile de plată şi dispoziţiile de încasare se numerotează în continuare începând cu numărul 1; pentru detalii despre completarea unei dispoziţii apăsaţi aici.
Explicaţii: Creditare societate
Încasare: Se trece minimum suma cu care casa ajunge pe 0, dar se poate credita şi cu sume mai mari.

*Notă: În registrul de casă se trec doar chitanţele, bonurile fiscale pentru că aceste acte contabile reprezintă stingerea creanţelor. Facturile nu se trec în registrul de casă pentru că acestea reprezintă crearea, instituirea unor creanţe, datorii care se sting în momentul plăţii şi se justifică cu un bon fiscal sau cu o chitanţă. (Totuşi sunt unii furnizori care emit facturi care circulă fără chitanţă, dar acestea sunt doar exceptii de la regulă.)

FINANCIAR PRESS: OFERIM SERVICII DE CONSULTANTA / CONTABILITATE / SALARIZARE - RESURSE UMANE, CONSULTANTA IN VEDEREA CERTIFICARII UNUI SISTEM DE MANAGEMENT: AL CALITATII (ISO 9001), DE MEDIU (ISO 14001), AL SANATATII SI SECURITATII OCUPATIONALE (ISO 18001) PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE APASATI AICI.


S.A.

2 comentarii:

  1. Super faina explicatia! Este scrisa pe intelesul prostului incepator. Chiar nu intelegeam acele prescurtari din registru... ch, di,..,etc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce se inregistreaza in Registrul de casa in zilele in care nu se fac tranzactii? Este suficient soldul la sfarsitul ultimei zile cu tranzactii si soldul de deschidere a urmatoarei zile cu tranzactii? indiferent cate zile calendaristice trec fara a exista tranzactii?

    RăspundețiȘtergere