În acest articol voi prezenta care sunt registrele obligatorii pentru societăţi comerciale.
-REGISTRU UNIC DE CONTROL: Companiile trebuie să deţină un registru pentru sediul social şi câte unul pentru fiecare punct de lucru în parte. După înfiinţarea societăţii aveţi la dispoziţie 30 de zile ca să achiziţionaţi registrul unic de control de la finanţe. Costul registrului este de 31 RON, iar pentru achiziţie aveţi nevoie de CUI-ul firmei şi de o copie de carte de identitate. Acest registru este înfiinţat pentru evidenţa tuturor controalelor efectuate de organele de control.
-REGISTRU DE EVIDENŢĂ FISCALĂ: Acest registru este obligatoriu pentru societăţile plătitoare de impozit pe profit. Se achiziţionează doar un registru per societate, şi se ţine la departamentul de contabilitate, în vederea completării pe baza balanţei de verificare a calculului impozitului pe profit. În cazul în care o societate este plătitoare de impozit pe profit şi trece la impozit pe microintreprindere, pe perioada când este plătitoare de impozit micro acest registru nu trebuie completată. Se achiziţionează de la finante cu o copie a CUI-lui firmei. Costul este în jur de 80 RON.
-REGISTRU INVENTAR: Acest registru se achiziţionează de la librării şi se ţine la departamentul de contabilitate în vederea completării pe baza inventarierii o dată pe an (la 31 decembrie a anului), sau în caz de încetarea activităţii (insolvenţă). După achiziţionarea registrului, se numerotează filele, se snuruieşte, iar pe ultima pagină trebuie scrisă: "Acest registru conţine 100 file (o sută de file)." Se semnează de către administrator şi se ştampilează, urmând să se prezinte la finanţe pentru a fi parafată şi de către ANAF. Preţul registrului variază de la librărie la librărie. Costul este în jur de 6-10 RON.
-REGISTRU JURNAL: Acest registru se achiziţionează de la librării şi se ţine la departamentul de contabilitate în vederea identificării şi a controlului a operaţilor contabile în ordine cronologică. După achiziţionarea registrului, se numerotează filele, se snuruieşte, iar pe ultima pagină trebuie scrisă: "Acest registru conţine 100 file (o sută de file)." Se semnează de către administrator şi se ştampilează, urmând să se prezinte la finanţe pentru a fi parafată şi de către ANAF. Preţul registrului variază de la librărie la librărie. Costul este în jur de 6-10 RON.
În caz că, societatea deţine casă de marcat, aveţi nevoie şi de REGISTRU DE BANI PERSONALI. Puţeti citi mai multe despre acest registru accesând linkul : REGISTRU DE BANI PERSONALI
FINANCIAR PRESS: OFERIM SERVICII DE CONSULTANTA / CONTABILITATE / SALARIZARE - RESURSE UMANE, CONSULTANTA IN VEDEREA CERTIFICARII UNUI SISTEM DE MANAGEMENT: AL CALITATII (ISO 9001), DE MEDIU (ISO 14001), AL SANATATII SI SECURITATII OCUPATIONALE (ISO 18001) PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE APASATI AICI.
S.A.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu